Профільна освіта старшої школи
Профільна освіта старшої школи – це про вибір, якість і перспективу
9 квітня програма Polaris провела вебінар «Аналіз законодавства щодо формування мережі профільних академічних ліцеїв», який зібрав понад 350 учасників та учасниць – освітян, представників громад, директорів шкіл та депутатів місцевих рад з усієї України.
Обговорили:
модель профільної школи
виклики у формуванні мережі ліцеїв
доступність освіти для кожної дитини
кадрове забезпечення та управлінські рішення
Учасники дійшли спільної думки: зміни мають відбуватись поступово, але системно – із урахуванням потреб громад і можливостей держави.
«Старша профільна не є окремою реформою, а є третім етапом впровадження реформи нової української школи. Ми зараз перебуваємо на етапі максимально вдалої підготовки, маючи ще два роки, і розуміємо, що освітні трансформації не можна зробити за місяць і навіть за рік», – підкреслила заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова.
Сергій Колебошин, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, наголосив, що законопроєкти не вирішують усіх питань і закликав не перетворювати фахову дискусію на політичну боротьбу.
Олег Фасоля, керівник напряму Освіта на місцевому та регіональному рівнях Програми Polaris, відзначив: «Сьогоднішня освітня мережа не розрахована на трирічний термін навчання у старшій школі. Вона більше орієнтована на педагогів, ніж на учнів. Крім того, профільна освіта потребує надзвичайно потужного кадрового потенціалу».
Експерт програми Polaris Сергій Дятленко нагадав, що «формування нової мережі ліцеїв – лише одна із складових реформи», поруч із оновленням змісту та переходом на 12-річне навчання.
Вебінар став майданчиком для відкритої фахової дискусії, яка допомагає громадам краще орієнтуватися в освітніх трансформаціях та ухвалювати зважені управлінські рішення на місцях.
Програма Polaris продовжує підтримувати громади у процесі впровадження реформи старшої школи, сприяючи професійному діалогу між освітянами, управлінцями, урядовцями та парламентарями.